VR w Biznesie

VR to nowoczesna technologia, która odkrywa nowe możliwości dla biznesu. Pozwala na innowacyjne przestawienie produktów i usług. W ten sposób swoje usługi prezentują największe firmy na świecie.

W czerwcu 2016 roku firma Google dokonała eksperymentu. Postanowiła sprawdzić opłacalność inwestowania w filmy 360°. W tym celu porównano reakcje klientów na film 360 stopni oraz tradycyjny film 2D.

We współpracy z Columbia Sportswear wyprodukowano dwa niemal identyczne pod względem spoty reklamowe. Miały taką samą długość i treść. Różniły się one jedynie technologią nagrania. Jeden nagrany był w tradycyjny sposób, a drugi w technologii 360.

Następnie oba spoty zostały opublikowane na YouTube. Wyniki testu były interesujące. Okazało się, że filmy 360° nie sprawdziły się pod kątem liczby wyświetleń. Obejrzało je o wiele mniej odbiorców niż tradycyjny film. Zupełnie inaczej przedstawiała się jednak kwestia współczynnika klikalności. Reklama z filmem 360° generowała o 46% więcej subskrybcji, polubień i udostępnień. Ponadto widzowie oglądali ją dłużej.  Produkcja spotu w technologii 360° okazała się bardziej opłacalna. Koszt uzyskania reakcji był znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnego video.

Klienci lubią mieć kontrolę. Na to właśnie pozwalają filmy 360 stopni. To widz decyduje, w którym kierunku chce patrzeć i co śledzić wzrokiem.

VR pozwala na zwiększenie sprzedaży. To inwestycja, która przynosi wymierne korzyści.