Interaktywny film 360 stopni

Pod koniec 2018 roku na platformie Netflix pojawiła się nowa odsłona serialu Black Mirror (ang. Czarne lustro), która kompletnie zaskoczyła fanów. Mowa o Black Mirror: Bandersnatch. Jest to interaktywny film, w którym widz ma możliwość podejmowania decyzji. To od niego zależy, jakie będą losy bohatera. Podczas projekcji filmu na ekranie pojawiają się okienka. Widz za pomocą myszki może wybrać jedno z nich. Tym samym to widz kształtuje narrację filmu.  Tego typu interakcja sprawia, że film może zakończyć się na kilka lub nawet kilkanaście różnych sposobów. Scenariusz filmu pozwala na wczucie się w sytuację bohatera. Jeżeli nie widzieliście jeszcze tej produkcji, gorąco polecamy.

Filmy interaktywne mogą mieć jednak jeszcze większą moc oddziaływania na widza. Zapewnia to połączenie interaktywności z technologią 360 stopni. Taką usługę oferuje Wytwórnia Filmów 360° VR. Oglądając film sferyczny, widz ma możliwość wyboru nie tylko w zakresie fabuły, ale może decydować także o kierunku patrzenia. To on decyduje którą część otoczenia chce śledzić wzrokiem.

Interaktywny film 360 stopni to znakomite medium do promocji produktów. Mając na oczach gogle VR jesteśmy odcięci od realnego świata, a za pomocą kontrolera możemy wybierać interesujące nas sceny. Tego typu filmy znakomicie sprawdzają się w przypadku prezentacji nieruchomości. W goglach Oculus Go możemy za pomocą kontrolera przechodzić pomiędzy pomieszczeniami, w których odbywa się akcja.

Interaktywny film to połączenie wirtualnego spaceru z filmami 360 stopni. Za pomocą specjalnych hotspotów możemy przemieszczać się pomiędzy interesującymi nas scenami. Interaktywny film 360 daje dużo nowych możliwości. To bardzo innowacyjne i oryginalne medium, które jest w stanie wywołać efekt “wow!” u każdego widza.